پرورش بلدرچین گوشتی
mehrshadhanafi.lxb.ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات
mehrshadhanafi.mahtarin.com
تاریخ : یک شنبه 14 مهر 1392
بازدید : 665
نویسنده : مهرشاد حنفی

پرورش بلدرچین گوشتی

پرورش بلدرچین برروی بستر و یا در قفس ممکن است انجام شود. قفس‌های مورد استفاده تا هشت طبقه ساخته می‌شوند. بلندی هر طبقه حدود بیست سانتیمتر و مساحت آن حدود 5/0 تا 8/0 مترمربع است. 
هر جوجه بلدرچین به حدود 150 سانتیمتر مربع جا نیاز دارد. بنابراین در چنین قفس‌هایی سی تا چهل جوجه بلدرچین جا می‌گیرند. در یک طرف این قفس‌ها آبخوری و در طرف دیگر دان خوری‌ها قرار داده می‌شوند. 
پرورش بلدرچین در قفس بهتر از بستر است، زیرا در یک فضای کم می‌توان تعداد بیشتری جوجه بلدرچین نگهداری کرد. اما در صورت استفاده از قفس باید دقت کرد. چون تعداد زیادی بلدرچین در یک جای کوچک قرار دارند، باید به طور مرتب، هوای تازه در محیط وارد شود. این کار برای کم کردن حرارت اضافی، رطوبت و گازهای زیان آور است. دمای سالن پرورش جوجه بلدرچین در روز اول باید 35 درجه سانتیگراد باشد. سپس هر چهار روز یک بار، سه درجه سانتیگراد دما کم می‌شود تا به بیست و یک تا بیست و دو درجه سانتیگراد برسد. نور در سالن پرورش در دو هفته اول باید به صورت تمام وقت یعنی 24 ساعته باشد. پس از آن مدت 12 ساعت در روز سالن روشن خواهد بود.
بهتر است جوجه بلدرچین‌های نر و ماده به صورت جدا از هم نگهداری شوند. وقتی بلدرچین‌ها به سن دو تا سه هفتگی می‌رسند، می‌توان نر و ماده را از هم تشخیص داد. در این سن پرهای سینه نرها به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای است. ماده‌ها نیز دارای پرهای سینه‌ای به رنگ خاکستری با خال‌های سیاه هستند





:: برچسب‌ها: پرورش بلدرچین گوشتی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








mehrshadhanafi.loxblog.com
به وبلاگ من خوش آمدید.در این سایت همه چیز وجود دارد مثل بازی.کد تقلب بازی ها.آهنگ.جی تی آی.کارتون.رمان.داستان.علمی.نرم افزار کامپیوتر و آیپد و آیفون و آندروید.ترینر.عکس های خنده دار.فکری.زبان.درسی و آموزشی و ...............من مهرشاد حنفی هستم.لطفا از صفحات دیگر وبلاگ دیدن نمایید و در وبلاگ عضو شوید.در نظر سنجی شرکت کنید.درنظر سنجی (شما کدام یک از مورد های زیر را دوست دارید؟) هر موردی را که بخواهید در وبلاگم میگذارم.راستی منتظر نظرات خوب شما هستم.وبلاگ منو محبوب کنید و به دوستان و آشنایان این وبلاگ را معرفی کنید.اگر هم خواستید مطالبی به وبلاگم اضافه کنید و از بعضی مطالب مخصوص اعضا برخوردار شوید پس در وبلاگم عضو شوید. ((((منتظرم))))

شما کدام یک از مورد های زیر را دوست دارید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز دونی و آدرس mehrshadhanafi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com